Laster Hendelser
Beklager. Denne hendelse har allerede funnet sted.

Et heldagskurs for deg som ønsker å bli bedre kjent med Facebooks annonseverktøy. Kurset gir en grunninnføring i det viktigste du trenger å vite for å lykkes med din Facebookannonsering.

Facebook har 3,4 millioner brukere i Norge og 1,4 milliarder på verdensbasis. Denne rekkevidden og en annonseringsplattform med et hav av muligheter gjør at det er en enormt viktig markedskanal.

Det er og en kostnadseffektiv kanal å markedsføre via. Selv med små budsjetter kan du oppnå gode resultater.

Dette kurset tar for seg alt fra det mest grunnleggende, til mer avanserte funksjoner og verktøy.
Vi går igjennom det du trenger for å kunne ta i bruk mulighetene som fins i Facebooks annonseringsverktøy. Her vil du ikke bare få en gjennomgang av viktig teori, men også flere praktiske øvelser underveis. Kurset gir deg grunnlaget for å lykkes med din Facebookannonsering.

Kunnskapsparken Helgeland er arrangør og Monica Iren Kristensen fra MIK Marketing er faglig ansvarlig.

Kursinnhold

  • Kort om markedsføring på Facebook, kundereiser og relasjonsbygging

  • Oppsett og bruk av Business Manager

  • Facebookpikselen – unngå å annonsere i blinde

  • Kampanjestruktur – hvilke deler består en Facebookkampanje av

  • Kjernepublikum, egendefinerte publikum og speilpublikum: ulike målrettingsalternativer for din kampanje

  • Oppsett av en hel kampanje – en praktisk gjennomgang

  • Rapporter og optimalisering

  • A/B-testing – bruk annonsekronene på det som fungerer

  • Oppsummering, tips og verktøy

Målgruppe

Kurset er spesielt tilpasset reiseliv- og opplevelsesbedrifter, men andre aktører er også velkommen til å delta.

Kursholder

Monica Iren Kristensen er gründer og driver av MIK Marketing. Hun er Helgelandspatriot, selverklært reiselivsnerd og lidenskapelig opptatt av markedsføring og sosiale medier.

Hun har en bachelor i reiselivsledelse fra BI i Trondheim og kompetansesertifiseringer fra både Facebook og Google. Tidligere har Monica Iren jobbet i destinasjonsselskap, og opparbeidet en bred erfaring innen en rekke områder innen markedsføring, salg, sosiale medier og reiseliv.

«MIK Marketing vil være en bidragsyter til at din bedrift oppnår gode resultater. De ønsker å være en støttespiller slik at du lykkes med din markedsføring, føler deg trygg på hvordan du skal strukturere og planlegge og på hvordan du skal bruke de ulike kanalene og funksjonaliteten i dem»

Monica Iren Kristensen

Samarbeidspartnere

Praktisk info

Pris: kr 1500,- per deltaker. Dette inkluderer kursavgift og servering.

Utstyr: Alle kursdeltakere må ha med egen PC/MAC og lader. Deltakerne bør ha etablert og ha tilgang til bedriftens konto på Facebook før de ankommer kurset.

Tilsvarende kurs: Kurset arrangeres også i Mo i Rana – Les mer her.