Laster Hendelser

Har du kommet i gang med Instagram, men vil lære mer om annonsering, IGTV og stories? Lær deg bedre og mer effektiv markedsføring med Instagram.

Hvem passer kurset for?

  • Bedrifter som har hatt Instagram en stund, men er usikre på hvordan det er lurt å bruke kanalen.

  • Bedrifter som er aktive, men ønsker å optimalisere og bli mer effektive i bruken av Instagram.

  • Bedrifter som har gått kurset “Kom i gang med Instagram“.

Bør bedriften din være på Instagram? Det foto- og videobaserte sosiale nettverket har over 2,4 millioner norske brukere over 18 år. Trykk her for å se hva kursholder Tormod Sperstad skriver om hvorfor bedrifter bør bruke Instagram.

Hva lærer du på kurset?

Instagram og Stories i kjøpstrakta

  • Hvordan Instagram og Stories kan hjelpe deg i alle ledd i kjøpstrakta
  • Hvordan få nye interessenter, og hvordan driver kunden nærmere et kjøp
  • Hvordan  få kunden til å kjøpe igjen og igjen

De forskjellige formatene i Instagram

  • Gode og relevante grep for posting og nyhetsfeed
  • Slik lager du en god story på Instagram
  • Instagram Live og IGTV: tips & triks

Praktisk produksjon av Stories

  • Hva slags utstyr trenger du?
  • Gode konsepter, ideer og innfallsvinkler for å lage Stories
  • Praktisk øvelse: Vi bruker det vi har lært og lager en story

Optimalisering og smarte grep

  • Anbefalte tilleggsapper for Instagram og Instagram Stories
  • Hvordan bruke analyse for å gjøre det bedre på Instagram
  • Optimalisering av varighet, tidspunkter og kanaler

Instagram-annonsering

  • Hva er de forskjellige annonseformatene for Instagram?
  • Tormod, Solan & Ludvigs case study: kjennetegn for en vellykket annonsekampanje på Instagram
  • Bestepraksis: slik setter du opp en effektiv annonse på Instagram

Kursholder

Tormod Sperstad er tidligere journalist og fagutdannet digital markedsfører. Han har internasjonal sertifisering i digital markedsføring fra Digital Marketing Institute, og flere spesialistsertifiseringer fra Google.

Tormod holder foredrag og kurs både i jobben som digital rådgiver hos det kreative reklamebyrået DMT AS, og som faglærer på studiet digital markedsføring ved Fagskolen Kristiania.

I tillegg til dette kurset, skal Tormod også være kursholder for kurset “Kom i gang med Instagram” 23. januar.

Vil du tjuvstarte kurset? Lære med om digital markedsføring i andre kanaler enn Instagram? Få nyttige markedsføringstips fra Tormod på blogg eller podcast.

Pris og påmelding

Kurset skal være onsdag 26. februar på Campus Helgeland. Pris er 4000 kr pr. deltaker. Påmelding i skjema eller på e-post til post@kph.no.

Vil du lære mer?

“Markedsføring med Instagram” er det andre av våre to kurs med Tormod Sperstad i DMT AS. Kurs nr. 1 — “Kom i gang med Instagram” — er for dem som ønsker ei mer grunnleggende innføring. Det skal være 23. januar på Campus Helgeland.