Laster Hendelser

Hvordan posisjonere deg i markedet og tilpasse deg markedsendringer?

Vi tilbyr sammen med Azets Norge kurs i markedsforståelse. Heymat og Helgeland Sparebank kommer også og deler av sine hands-on erfaringer.

På kurset vil du lære hvordan du kan få nødvendig innsikt i markedet og kundene dine, slik at du kan øke din bedrifts konkurransekraft. Ledende selskaper har fokus på kundene og markedet sitt fra første dag. Gjør som dem og lær hvordan du kan få inngående kjennskap til konkurrenter, markedstrender og utviklingen i eksisterende kundebase.

Få en innføring i hvordan du kan bli bedre til å kjenne kundene og markedet ditt – og lær av de beste!

Målgruppe

Kurset passer for ledere, markedsansvarlige, forretningsutviklere og gründere som vil ha en innføring i hvordan man kan ta bedriften sin til nye høyder gjennom å forstå markedet.

Kursinnhold

Kurset vil omhandle hvordan man kan bruke analyser og innsikt til å fremme selskapets konkurransekraft, og hvordan man kan få bedre oversikt over muligheter for vekst. Mats fra Azets gir en innføring i markedsanalyser gjennom bl.a. praktiske oppgaver. Etter kurset vil du stå bedre forberedt til å ta grep for å unngå tap av markedsposisjon eller posisjonere virksomheten for ny vekst.

Vi er veldig glad for at vi har fått med oss to lokale virksomheter også,  Heymat og Helgeland Sparebank, som begge bevisst jobber med sin markedsforståelse.

Fra Heymat kommer salgssjef Tina Østrem. Etter tre år er Heymat i dag et kjent merkenavn innen interiør- og designbransjen i Norge. Selskapet har også høstet mye internasjonal oppmerksomhet det siste året, og opplever økt vekst utenlands. Under kurset vil Tina fortelle hvordan de har jobbet med merkevarebygging og profilering.

Fra Helgeland Sparebank kommer Børre Midtgard, som er nyansatt bedriftsmarkedssjef.   Han har tidligere jobbet med salg og kunderelasjon i bedrifter som H.A. Hanssen AS, Meyergården Hotell og EVRY. Den røde tråden i hans foredrag er viktigheten av personlige relasjoner og kundefokus i en tid preget av digitalisering, selvbetjening og AI (Artificial Intelligence).

Program

  • Kl. 9-11: Mats fra Azets gir en innføring i markedsanalyse
  • Kl. 11-12: Pause med lunsjbuffé nede i kantina
  • Kl. 12-13:  Tina fra Heymat
  • Kl. 13-14: Børre fra Helgeland Sparebank

Kursholder

Mats Lorentsen

Mats har mastergrad i International Business fra EBS London og bachelorgrad i International Marketing fra NBS Singapore, begge med et helhetlig perspektiv på utvikling og drift av selskaper. Han har erfaring som bedriftsrådgiver i DNB Bank ASA, prosjektøkonom og endringsleder i Aker Solutions ASA og Teekay Petrojarl AS, samt har jobbet som økonomi og strategirådgiver i EY. Han har god erfaring med finansiell-og prosjektkontroll, risikostyring og internkontroll, strategi og utviklingsprosesser, digitalisering og forbedringsarbeid. Han har vært mentor i Venture Cup hvor han var sparringspartner og rådgiver for gründerbedrifter i startfasen. Mats har jobbet med en rekke forskjellige virksomheter i forskjellige bransjer og av ulik størrelse, noe som gir en verdifull kompetanse og erfaring.

Påmelding

Bruk skjema eller send e-post til post@kph.no. Bindende påmelding. Vi tar forbehold om nok påmeldte.

Spørsmål?

Eline H. Raphaug  har ansvar for organisering og praktisk gjennomføring av kurset.

Ta gjerne direkte kontakt via e-post eller mobil hvis du har spørsmål.