Laster Hendelser

18. oktober samles servicemedarbeidere fra hele Helgeland til Service i sentrum konferansen! Vi har mange profesjonelle aktører og kundesenter på Helgeland som utmerker seg nasjonalt på grunn av god service. Gjennom en felles temadag ønsker vi å styrke samarbeidet mellom aktørene, bygge stolthet i regionen og sette Helgeland på kartet som “Best på service i Norge”.

FOREDRAGSHOLDERE

I år har vi en miks av lokale og tilreisende foredragsholdere på programmet. Det blir engasjerende foredrag om service, teknologi, kommunikasjon, samhandling, motivasjon og arbeidsglede. Det blir mulig å besøke virksomheter og leverandører på stand i pausene og nytt av året er at du kan velge å delta på ulike parallellsesjoner.

Bla deg gjennom fanene under for å lese mer om årets foredragsholdere:

Tvillingbrødrene Taiwo og Kehinde Karlsen fra den lille bygda Vevelstad i Nordland ble popstjerner over natten med sin versjon av AC/DC klassikeren Back In Black. Kanskje hørte du de på IFjord Festivalen i sommer? Brothers har i år fått oppdraget med å rocke oss igjennom Service i sentrum!

Utsiden blir aldri bedre enn innsiden

Nærmere 80 prosent av de sysselsatte i Norge jobber i tjenesteytende næringer. Nina vil ha fokus på hvorfor det er avgjørende at vi sikrer kvalitet på interne prosesser og produkter, for at sannhetens øyeblikk og den eksterne leveransen blir best mulig. Hvordan kan vi innovere, eventuelt renovere eksiterende tjenester på en slik måte at kunden opplever endringen som økt verdi? Nina er en engasjert foreleser som er flink til å inspirere kursdeltagere gjennom god dialog og fokus på temaer som engasjerer.

Morten har fått den prestisjetunge «Confex Hederspris» og er flere ganger nominert til årets motivator, årets foredragsholder og årets kursholder. Vi har invitert han til å holde to innlegg på Service i sentrum i år.

Kommunikasjon og samhandling

I dette foredraget vil du få tre prinsipper som gjør din kommunikasjon bedre. Målet er å: a) Gjøre din kommunikasjon klarere og tydeligere, b) Få en effektiv metode for å takle sterke følelser, c) Kommunisere på en måte som skaper gode relasjoner.

Motivasjon og arbeidsglede

Morten gir deg innsikt i hva som motiverer oss til ikke å prestere, og hvordan vi kan overvinne endringsmotstand og bygge selvtillit. Når vi forstår hva som hindrer oss kan vi ta de grepene som er nødvendige for å få det enda bedre med oss selv og hverandre.

På Service i sentrum blir vi kjent med NAVs nye digitale ekspert på foreldrepenger – nemlig chatboten Frida. Frida skal kunne svare på spørsmål både fra dem som vet litt fra før og fra dem som søker informasjon om foreldrepenger og engangsstønad for første gang. På konferansen deler John Tungen fra NAV Kontaktsenter Hordaland deres erfaringer med den nye kollegaen og hvordan det har påvirket deres arbeidshverdag.

I fjor kapret Helgelandssykehuset andreplassen i kåringen av årets kundesenter. De utmerket seg blant annet på grunn av sin raske svartid. Jobben byr på både gleder og utfordringer, og på konferansen gir de oss et innblikk i hvordan hverdagen er for de som sitter på sentralbordet.

I år får deltakerne velge mellom fire ulike sesjoner. Det er begrenset antall plasser på sesjonene og det er første mann til mølla som gjelder for å få delta på ditt førstevalg.

  • Seks steg til service i verdensklasse – Åshild Fauske, NAV økonomi stønad

  • Folkeskikk og uskikk på jobb – Godt arbeidsmiljø AS

  • Digital “innsjekk” på arbeidsplassen (for ledere og lederspirer) – Statens innkrevingssentral, Brønnøysundregistrene og Helgeland Sparebank

  • Hvordan vil du gjøre den eksterne leveransen best mulig? – Nina Kramer Fromreide

PROGRAM OG PÅMELDING

TRYKK HER FOR PROGRAM
TRYKK HER FOR PÅMELDING

GALLERI

SAMARBEIDSPARTNERE

Konferansen har en egen arbeidsgruppe som jobber frem innhold og tema for konferansen. I arbeidsgruppa finner du :

  • Mariann Fisktjønmo fra NAV Servicesenter
  • Liv-Astrid Bang fra Brønnøysundregistrene
  • Marion Brun fra Statens Innkrevingssentral
  • Åshild Fauske fra NAV Økonomi stønad
  • Rolf Inge Rasmussen fra EVRY
  • Ragnhild Forshaug fra Helgeland Sparebank

KONTAKT

Marlene Jordbru
Marlene JordbruProsjektleder
Tone Jakobsen
Tone JakobsenProsjektleder