Skip to content

Bedriftsnettverk Japan

Japanske kundesegmenter med høy betalingsvillighet representerer et stort og veldig potent marked for norske designprodukter. Samtidig eksisterer det flere sterke barrierer for norske bedrifters evne til å ta en posisjon i det japanske markedet.

Matte og person med oransje bukser, hvite sko

Foto: Heymat

Heymat AS fra Mo i Rana har tatt initiativ til å samarbeide med en rekke andre norske designbedrifter, hvor målet er å øke eksporten av norske designprodukter til det japanske markedet. Nettverket har som mål å belyse problemstillinger som er kritiske for å kunne øke eksporten av norske designprodukter til det japanske markedet.

En slik tilnærming skal bidra til utvikling og økt konkurransekraft blant bedriftene, og dermed resultere i økt verdiskaping i norsk designindustri.

Prosjektets partnere er Heymat, Objekt, Eikund, Fjordfiesta, Fram Oslo og Northern. Alle partnerne selger i dag sterke identitetsbærende og markedsrelevante produkter over hele verden. Kunnskapsparken Helgeland er engasjert som prosjektleder for nettverket, og bistår med søknadsskriving, nettverksbygging og administrativt arbeid.

På denne siden bruker vi informasjonskapsler (cookies) og andre teknologier for å tilby deg så hyggelig brukeropplevelse som mulig. Du kan lese mer om dette under våre personvernvilkår. Ved å klikke på "Godta", samtykker du i bruken av slike teknologier.